V. část Autoevaluace školy
9. AUTOEVALUACE MATEŘSKÉ ŠKOLY:
9.1 Oblasti autoevaluace
Autoevaluace bude zaměřena na tyto oblasti:
a/ naplňování cílů programu
b/ kvalita podmínek vzdělávání
c/ způsob zpracování a realizace integrovaných bloků
d/ práce pedagogů (včetně sebereflexe)
e/ výsledky vzdělávání (individuální pokroky dětí)
a/ Pedagogické pracovnice budou vyhodnocovat, jak se jim daří plnit dílčí vzdělávací cíle a záměry, stanovené pro daná podtémata. Vyhodnotí, na které očekávané výstupy je třeba se zaměřit, aby si děti vytvořily základy klíčových kompetencí. Svoje poznatky zapíší do hodnocení v závěru daného podtématu (tabulka). Naplňování klíčových kompetencí je hodnoceno v závěru každého integrovaného bloku (tabulka).
b/ Kvalita materiálních a psychosociálních podmínek, životospráva a organizační chod
mateřské školy, bude vyhodnocován na pedagogických a provozních poradách.
c/ Lze hodnotit jako bod a naplňováním cílů programu a zároveň klíčových kompetencí je zajištěn kvalitní způsob zpracování a realizace integrovaných bloků.
d/ Práce pedagogů je hodnocena formou hospitací (záznamový arch z hospitace) a následně prokonzultována s ředitelem školy. Sebereflexi provede každá pedagogická pracovnice a její závěry by se měly odrazit v pozitivním přístupu a motivaci k další práci.
e/ Hodnocení vzdělávacích výsledků dětí bude prováděno individuálně. Budeme sledovat vývoj a pokroky v rozvoji jednotlivých dětí (záznamové archy).
9.2 Systém autoevaluace
OBLAST EVALUACE: Naplňování cílů programu |
FÁZE EVALUACE
SBĚR INFORMACÍ |
II.a III. FÁZE EVALUACE
ANALÝZA INFORMACÍ a PLÁN KROKŮ DO BUDOUCNA |
||
CÍLE, které chceme v dané oblasti ve škole dosáhnout.
|
JAK
|
JAK ČASTO budeme provádět sběr informací? |
KDO bude za sběr informací zodpovědný? |
KDY a KDO provede rozbor nasbíraných informací a stanoví plán kroků do budoucna? |
Plnění dílčích cílů v jednotlivých podtématech |
Tabulka |
Po skončení podtématu
|
Učitelky |
Učitelky, po skončení podtématu, pro vytvoření dalšího plánu |
Klíčové kompetence |
Tabulka |
Po skončení integrovaného bloku
|
Učitelky |
Učitelky, po skončení IB |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OBLAST EVALUACE: Kvalita podmínek vzdělávání |
FÁZE EVALUACE
SBĚR INFORMACÍ |
II.a III. FÁZE EVALUACE
ANALÝZA INFORMACÍ a PLÁN KROKŮ DO BUDOUCNA |
||
CÍLE, které chceme v dané oblasti ve škole dosáhnout.
|
JAK
|
JAK ČASTO budeme provádět sběr informací? |
KDO bude za sběr informací zodpovědný? |
KDY a KDO provede rozbor nasbíraných informací a stanoví plán kroků do budoucna? |
Věcné podmínky |
Anketa rodičům, rozhovory pedagogů, rodičů i dětí |
Průběžně
|
Ředitelka |
Po skončení školního roku, ředitelka |
Životosprávní podmínky |
Porady, hospitace |
Průběžně
|
Ředitelka |
Po skončení školního roku, ředitelka |
Psychosociální podmínky |
Hospitace, dotazník rodičům |
Průběžně
|
Ředitelka |
Po skončení školního roku, ředitelka |
Spoluúčast rodičů |
Schránka dotazů, porady, rozhovory |
Průběžně |
Ředitelka |
Ředitelka, průběžně |
Personální zajištění |
Dokumenty, porada |
Průběžně |
Ředitelka |
Ředitelka, průběžně |
Řízení MŠ |
Porady |
Průběžně |
Ředitelka |
Po skončení školního roku, ředitelka |
Organizační podmínky |
Porady, hospitace, hodnocení IB |
Průběžně
|
Ředitelka |
Po skončení školního roku, ředitelka |
OBLAST EVALUACE:Způsob zpracování a realizace obsahu vzdělávání - IB |
FÁZE EVALUACE
SBĚR INFORMACÍ |
II.a III. FÁZE EVALUACE
ANALÝZA INFORMACÍ a PLÁN KROKŮ DO BUDOUCNA |
||
CÍLE, které chceme v dané oblasti ve škole dosáhnout.
|
JAK
|
JAK ČASTO budeme provádět sběr informací? |
KDO bude za sběr informací zodpovědný? |
KDY a KDO provede rozbor nasbíraných informací a stanoví plán kroků do budoucna? |
Realizace obsahu pomocí vzdělávacích cílů |
Tabulka |
Po podtématu
|
Učitelky |
Po podtématu |
Naplňování klíčových kompetencí |
Tabulka |
Po skončení IB
|
Učitelky |
Po skončení IB |
Soulad ŠVP s RVP PV |
Analýza, dotazník, srovnání s kapitolou 11 RVP PV |
1 x za 3 roky
|
Učitelky + ředitelka |
1 x za 3 roky, ředitelka + učitelky |
Kvalita zpracování ŠVP |
Hospitace, porada, srovnání s kapitolou 11 RVP PV, hodnocení TVP |
Průběžně
|
Učitelka + ředitelka |
Učitelka + ředitelka, 1 x za 3 roky |
OBLAST EVALUACE:Práce pedagogů (včetně sebereflexe) |
FÁZE EVALUACE
SBĚR INFORMACÍ |
II.a III. FÁZE EVALUACE
ANALÝZA INFORMACÍ a PLÁN KROKŮ DO BUDOUCNA |
||
CÍLE, které chceme v dané oblasti ve škole dosáhnout.
|
JAK
|
JAK ČASTO budeme provádět sběr informací? |
KDO bude za sběr informací zodpovědný? |
KDY a KDO provede rozbor nasbíraných informací a stanoví plán kroků do budoucna? |
Průběh vzdělávacího procesu – přístup k dětem |
Hospitace |
Průběžně
|
Ředitelka |
Po hospitaci, učitelka + ředitelka |
Pedagogický styl |
Hospitace |
Průběžně
|
Ředitelka |
Po hospitaci, učitelka + ředitelka |
Vzdělávací nabídka |
Hospitace + TVP |
Průběžně
|
Ředitelka |
Po hospitaci, učitelka + ředitelka |
Profesionální dovednosti |
Hospitace |
Průběžně |
Ředitelka |
Po hospitaci, učitelka + ředitelka |
Sebereflexe |
Záznam o hospitaci |
Po hospitaci |
Učitelka |
Po hospitaci, učitelka + ředitelka |
Naplňování TVP |
Hospitace, záznamy z TK |
Průběžně
|
Ředitelka |
Po hospitaci, učitelka + ředitelka |
OBLAST EVALUACE:Výsledky vzdělávání |
FÁZE EVALUACE
SBĚR INFORMACÍ |
II.a III. FÁZE EVALUACE
ANALÝZA INFORMACÍ a PLÁN KROKŮ DO BUDOUCNA |
||
CÍLE, které chceme v dané oblasti ve škole dosáhnout.
|
JAK
|
JAK ČASTO budeme provádět sběr informací? |
KDO bude za sběr informací zodpovědný? |
KDY a KDO provede rozbor nasbíraných informací a stanoví plán kroků do budoucna? |
Individuální rozvoj a učení dítěte |
Tabulka, záznamový arch, pozorování, porady |
Průběžně
|
Učitelky |
Učitelky, po tématu |
Rozvoj učení v posledním roce předškolního vzdělávání |
Záznamový arch, pozorování, porady |
Průběžně
|
Učitelky |
Učitelky, čtvrtletně |
Rozvoj vybraných dovedností a způsobilostí v oblasti řeči a jazyka |
Záznamový arch, pozorování, porada, Komunikáček |
Průběžně
|
Ředitelka |
Ředitelka, čtvrtletně |
|
|
|
|
|